8+1 pontban az E-vitaminról

571
HOZZÁSZÓLÁS:

A vitamin története 1922-ben kezdődött, amikor egy kísérlet során bebizonyosodott, hogy a patkányok egyoldalú – E-vitamintól mentes – táplálása hatással van szaporodási készségükre. A kísérlet során tejjel tápláltak hím és nőstény patkányokat, majd megfigyelték, hogy a nőstények megtermékenyítése után nem sokkal ae-vitamin-01 magzat elhal, a hímek esetében hímivarsejt hiány lépett fel.

További állatkísérletek bizonyították, hogy az E-vitamin hiánya nem kizárólag az utódnemzésre van hatással. Megfigyelték például azt is, hogy az E-avitaminózis (vitaminhiánya) más kisemlősökben a hátsó végtag bénulását okozta.

1.) Az E-vitamint a harmincas években sikerült izolálni, és a vegyület a ‘tokoferol’ nevet kapta a görög eredetű ‘tokosz’ (születés), illetőleg a ‘ferein’ (vinni) szavak össze-tételével.

2.) Zsírban oldódó vitamin.

3.) Az elkövetkezendő évtizedekben felfigyeltek egyik legfontosabb jelentőségére, mégpedig arra, hogy a szervezetben antioxidánsként működik. Továbbá, szerepet játszik az A- és C-vitaminok anyagcseréjében, gátolva oxidációjukat. Ismeretes még tüdő- és retina-védő képessége, véd a nitrogéndioxid és az ózon károsító hatásaitól.

4.) E-vitamin bőségesen található táplálékainkban, ennek köszönhetően hiánya ritkán fordul elő. Azon sajnálatos esetekben, amikor E-avitaminózissal kell számolnunk, a következő tünetek jelentkezhetnek: a vörösvértestek számának csökkenése, pusztulása és képződésének zavara miatt, az izmok elsorvadása + megtermékenyítési zavarok.

5.) Túladagolásától nem igazán kell tartani, mivel valószínűsíthető, hogy a vízoldékony vitaminokhoz hasonlóan gyorsan kiürül a szervezetből.

6.) Felnőtt szervezet napi 15mg E-vitamin felvételét igényli. Ez természetesen változik a nem, az életkor és az életmód függvényében. Az igényelt E-vitamin teljes mennyiségét fel tudjuk venni táplálékainkból. Természetes forrásai a saláta, a gabonafélék, a brokkoli, a növényi olajok, a búzacsíra, a spenót, a kelbimbó és a tojás.

7.) A tokoferol érzékeny a hőre és a fényre, ezt ajánlatos figyelembe venni az ételek elkészítésénél és tárolásánál.

8.) Többszörösen telítetlen zsírsavak nagyobb mennyiségének fogyasztása esetén csökkenhet a- E vitamin igény. Terhes és szoptató nők esetében azonban kívánatos lehet az átlagosnál nagyobb mennyiségű E-vitamin fogyasztása.

9.) Bőrvédő hatása miatt egyes testápolók is tartalmazzák.

571
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]